Miłość…MIŁOŚĆ….

miłość

„Najwspanialszą rzeczą, jaką możesz komuś podarować, jest Twój własny rozwój.
Kiedyś mówiłem: Jeśli Ty zaopiekujesz się mną, ja zaopiekuję się Tobą.
Dziś mówię: Ja zaopiekuję się sobą dla ciebie, jeśli Ty zaopiekujesz się sobą dla mnie.”

[Jim Rohn]

„Przypomniało mi się, że był taki moment w naszym życiu, gdy do nikogo się nie porównywaliśmy. Z nikim nie walczyliśmy. Niczego nie chcieliśmy, ani nie wymagaliśmy. Po prostu byliśmy. Sobą?

Było nam dobrze, ciepło i bezpiecznie. Byliśmy doskonali. Byliśmy dosłownie przezroczyści dla świata i jego codziennych spraw. Byliśmy sobą, ponieważ nikim innym być nie mogliśmy. Byliśmy idealni, ponieważ niczego innego nie znaliśmy. Byliśmy perfekcyjni, ponieważ takie było nasze przeznaczenie. Ciągle?

Dziś dzielimy miłość na czworo. Okradamy z niej naszych bliskich. Sobie jej nie dajemy, bo nie wiemy jak. Poświęcamy swój cenny czas na sprawy, w których jest więcej nienawiści, złości, nudy i szarości. Zapomnieliśmy po co się urodziliśmy i zapomnieliśmy kim jesteśmy. Możemy?

Może więc czas sobie przypomnieć, że żyjemy na pięknej niebieskiej planecie, w otoczeniu takich samych jak my. Mających prawo do tego, aby wyrażać siebie w bilionach form. Mogących wiele, nie muszących nic. Chcących żyć godnie, dobrze i pragnących mieć czas na to, o czym myślimy. Tworzącymi to, o czym marzymy. Dbającymi o tych, których kochamy. Będącymi po prostu, a może aż sobą. Kimś, kim będziesz od początku do końca. Być!

Miłość do siebie, do świata, do innych, nie zamyka się w jednym dniu 14 lutego. Spraw by dla Ciebie i dla tych, na których Ci zależy, ten dzień rozciągnął się na całe życie. Przecież możesz kochać. Dłużej!”

Michał Wawrzyniak

…Doceniaj tych, którzy Cię kochają. …Pomagaj tym, którzy Cię potrzebują. ..Przebacz tym, którzy Cię skrzywdzili. …Zapomnij o tych, którzy Cię opuścili. …A jeśli ktoś w życiu zada Ci cierpienie, najszlachetniejsza zemsta, jest przebaczenie !
„Odległość nie ma znaczenia, jeśli przestrzeń ducha wypełniona jest przyjaźnią. Wystarczy mały znak pamięci od przyjaciela, by odczuć niespodziewaną radość.”

Ten wpis został opublikowany w kategorii mistyka, miłość, rozwój duchowy i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

14 odpowiedzi na „Miłość…MIŁOŚĆ….

  1. Teresa Pulsatilla pisze:

    Gdybyś Ty była kaczuszką
    to ja byłbym kaczorkiem
    pływalibyśmy po stawie
    rankiem oraz wieczorkiem
    gdybyś Ty była słoneczkiem
    krążącym po naszym niebie
    ja byłbym Twoim promykiem
    bo chcę być tak blisko Ciebie
    gdybyś Ty była kwiatuszkiem
    i miała też płateczki pachnące
    to ja byłbym małym motylkiem
    co krąży codziennie po łące
    a gdybyś Ty była parasoleczką
    ja byłbym padającym deszczem
    i niezmiennie bym spadał na Ciebie
    a Ty byś z radością mówiła jeszcze
    gdybyś Ty była prześliczną rzeczką
    to ja byłbym kamyczkiem w wodzie
    i byłoby mi tu tak fantastycznie
    czułbym że jesteś ze mną na co dzień
    a kiedy Ty jesteś piękną dziewczyną
    to ja chciałbym być Twoim sercem
    w tak przecudnym uroczym ciele
    czyż do życia potrzeba coś więcej
    ale Ty jesteś taką fantastyczną kobietą
    a ja szczęśliwy jestem blisko Ciebie
    bo jestem Twoim osobistym poetą
    i wiersze Ci piszę ze słówek kwiecistych
    i co dzień przesyłam od rana
    i śpiewam o Tobie cudowne piosenki
    a z nich płynie myśl że jesteś kochana.

  2. hana pisze:

    Zobaczysz mnie
    W letniej ulewie
    W wiosennym
    Rześkim deszczu
    I w jesiennej mżawce
    Przetykanej złotem
    Zobaczysz w tęczy
    W słońca zachodzie
    Dech zapierającym
    W piersi
    Zobaczysz w kroplach
    Rosy na trawie
    W płatkach śniegu zobaczysz
    Będę tańczyć
    Usłyszysz mnie
    W śpiewie ptaków
    Radosnym
    W szumie drzew
    Od niechcenia
    Poruszanych wiatru ręką
    W cygańskiej muzyce
    Wśród tęsknych
    Dźwięków skrzypiec
    Zobaczysz mnie
    W niewinnym dziecka uśmiechu
    Gdziekolwiek
    W czymkolwiek
    Piękno dostrzeżesz
    Ja tam będę
    W każdej chwili wzruszenia
    Twoje o miłości
    Marzenie
    pozdrawiam wszystkich serdecznie

  3. zuza pisze:

    A ja pozwolę sobie wrzucić to piękne przesłanie :

    Cztery świece płonąc, spalały się powoli. Panowała całkowita cisza tak, że można było usłyszeć jak ze sobą rozmawiają.

  4. Ozyrys pisze:

    „Kocham Cię
    Gdy ukochanemu człowiekowi patrzę w oczy i mówię
    „Kocham Cię”, wtedy otwieram przed nim swoje serce – i jednocześnie dotykam jego serca.

    Czy jednak on rzeczywiście może polegać na mojej miłości?
    Czy moja miłość jest wtedy dość mocna, żeby wytrwać do kresu i sprawdzić się do końca?
    A może to zdanie wyraża zbyt wygórowane oczekiwania, zarówno wobec mnie, jak i wobec niego?

    Moja miłość zyskuje siłę, gdy nie tylko ja jej pragnę i nie tylko ja ją dźwigam – i gdy odnosi się ona nie tylko do drugiego człowieka,
    lecz także do czegoś większego,
    co wyznacza jego i mój los i co bierze nas w służbę.

    Dlatego muszę zdanie „Kocham Cię” rozszerzyć tak, żebym uznawał i obejmował w nim także ten inny wymiar.

    Wtedy mówię drugiemu nie tylko „Kocham cię”,
    lecz także
    „Kocham cię – i kocham to, co mnie i ciebie prowadzi”.

    To, co mnie i ciebie prowadzi, przez pewien czas wiedzie nas tą samą drogą i na tej drodze ściśle ze sobą wiąże.
    Jednak w pewnym momencie możemy sobie uświadomić,
    że każde z nas jest prowadzone inną drogą i do innego przeznaczenia.
    Wtedy to, co nami kieruje, musi nas – być może – nawet rozdzielić.

    Co się dzieje z naszą miłością wówczas, gdy to zauważymy i uznamy? Czy wtedy nadchodzi jej kres?
    Nie.
    Właśnie to, co wydaje się nas dzielić, wiąże nas w głęboki sposób.
    Stajemy się wówczas jednią zarówno z kochanym człowiekiem, jak też – wspólnie z nim – z czymś większym.

    Taka miłość jest podstawą szacunku. Szanuję drugiego takim, jaki on jest, tylko wtedy, gdy szanuję także to, co go prowadzi.
    I szanuję także siebie takiego, jaki jestem, wyłącznie w takim wypadku, gdy szanuję też to, co mną kieruje.”

    Bert Hellinger
    https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1653308_619061001500720_1584089518_n.jpg

  5. Ozyrys pisze:

    Takie dzisiaj cuda wyczytuję ,że muszę się nimi z Wami podzielić :

    „Opcje dotyczące zdarzenia
    walentynkowy pocałunek,
    nie przez sklepową witrynę,
    i nie przez telefon,
    od serca do serca,
    bez słów
    jawnie-skrycie słonecznie
    posyłam we fraktalne przestrzenie
    ze łzą szczęścia,
    że jesteś,
    i jesteś,
    i jesteś,
    człowieku-aniele-kochanie,
    czci wszelkiej godzien
    od palca stopy po włosy na głowie,
    każdego dnia
    bez wyjątku nastroju,
    w szlachetności i cieple
    wibracji twego serca
    wzruszony,
    poruszony
    miłością
    trwam
    nieustannie
    w kochaniu”
    Jacek M. Kwiatkowski

    https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1555472_10202863312693992_1755302793_n.jpg

  6. Teresa Pulsatilla pisze:

    Stwórco zaopiekuj się mną
    i tymi którzy naprawdę tego chcą

    nawet gdy nie będę chciał
    wiem że Twoją miłość będę miał

    nawet gdy są przyjaciele
    to Twojej obecności potrzebuję wiele

    nawet gdy powodów brak
    będę w Twoich objęciach właśnie tak

    wtedy gdy w sercu smutek zagości
    przymnóż mi Stwórco dużo radości

    wtedy kiedy będę szczęśliwy
    Ty będziesz dla mnie zawsze życzliwy

    wtedy kiedy będę sam
    mam Twoją miłość mam mam mam.

    • Ozyrys pisze:

      “Kiedy wszystkie fałszywe samoidentyfikacje zostaną odrzucone, pozostanie jedynie wszechobejmująca miłość”.

      – Śri Nisargadatta Maharaj

  7. zuza pisze:

    Miłość to , to coś co płynie, z głębi serca, coś co sprawia, że inni czują się przy nas bezpieczni , szczęśliwi i radośni, tego nie da się ubrać w słowa czy przyozdobić świecidełkami. To ten serdeczny uścisk dłoni, , ciepłe słowo,miły uśmiech, łagodny wzrok i zrozumienie. Do tego nawet i słów nie potrzeba, gesty i czyny mówią same za siebie. Tak nie wiele a tyle radości potrafi wnieść w nasze życie.

  8. Ktoś pisze:

    „Piękny kraj tu – lasy, góry,
    Jest Pomorze, są Mazury,
    Jest Warszawa, Wisła płynie,
    Pieśń wciąż wzlata, że nie zginie!

    Mąż pobił żonę, że teraz kona,
    Bo ponoć zupa była za słona,
    Wnuczek wykręcił numer babuni,
    By znów mieć kasę dla swojej suni.

    Ktoś tam kiełbasy odświeża stare,
    By trzosik nabić swój ponad miarę,
    Kibole pociąg zdemolowali,
    Kiedy na meczyk sobie jechali.

    Pijany zabił z dzieciątkiem matkę,
    Starszy młodszemu zabrał łopatkę,
    Ten sprzeniewierzył, ów okradł brata,
    Tamtym powiewa, a onym lata.

    Jeden drugiego tutaj nabiera,
    Bo taka w Polsce dzisiaj maniera.
    Polak Polaka i Polka Polkę,
    Adam Józika, Ewa Mariolkę.

    Mijają dzionki, miesiące, lata.
    Choć różnie mówią i różnie plotą,
    To ani Merkel i ani Putin
    Nie każą być nam POLSKĄ HOŁOTĄ!

    Tu wszystko chore, przełajdaczone,
    Spaprane do cna, wyjałowione,
    Przegniłe drzewca, spróchniałe belki,
    Dawno stąd zniknął rozsądek wszelki.

    Tu co dzień goni skandal aferę,
    Prymityw zwykły ściga się z zerem,
    Kocioł garnkowi wytyka błędy,
    Jakieś uwagi ma ćwok do mendy.

    Zbawcy, mesjasze, pijane głąby
    I zaczadzone kasiorą trąby,
    Prostaki zwykłe i postrzelone,
    Głupki normalne i nieskończone.

    Bo takie państwo mamy tu, sorry,
    Miechy absurdu, ciemnoty wory,
    Żadnego nigdzie światełka nie ma,
    Jest za to wszędzie totalna ściema.

    Dziś już nie wierzy tu nikt nikomu!
    Ale jesteśmy w swym własnym domu,
    Gdzie wszędzie kpina i popelina!
    I nic nie zmienisz! To taka gmina!”

    (http://zmianynaziemi.pl/wideo/w-nigerii-zamknieto-restauracje-w-ktorej-podawano-ludzkie-mieso#comment-179382)

  9. Teresa Pulsatilla pisze:

    Słoneczko świeci pędzą kolarze
    zaraz się księżyc pewnie pokaże
    może i gwiazdki wyjdą na niebie
    a ja kochanie biegnę do Ciebie
    i uśmiech niosę i moc radości
    w sobie mam też wiele czułości
    szczęście dla Pani też niosę w darze
    i wszystko to o czym dziś marzę
    a marzeń mam bardzo wiele
    chcę być Twoim przyjacielem
    chcę kwiatki rwać tylko dla Ciebie
    i tęczę wsadzić dzisiaj na niebie
    i śpiewać piękne pieśni miłości
    pozbawić się wszelkiej złości
    świat pomalować tak kolorowo
    uczynić Ciebie świata królową
    i giermkiem być kochanej kobiety
    a czasem wcielić się w rolę poety
    i wszystko to robić dla Ciebie
    cudowna gwiazdko na moim niebie
    bo ja wiem że Ty jesteś dobra taka
    czuła szlachetna więc ślę Ci buziaka.

  10. Ozyrys pisze:

    Od rana słyszę …męka pańska..
    zapytałam: o co chodzi?
    Dowiedziałam się ,że…nie było żadnej męki pańskiej ,jak zwykle powstały dogmaty ,które są sprzeczne z prawem boskim ,by stworzyć możliwość kierowania ludźmi poprzez …oddawanie cześci…cierpieniu…wyimaginowanej męce ,która nie miała w ogóle miejsca.
    Powoduje to utożsamianie się z bólem ,cierpieniem ,a to wpaja w nas poczucie winy i chęć …poprzez cierpienie ..ulżenia Chrystusowi.
    Nic bardziej błednego .
    Bóg stworzył nas na swoje podobieństwo i w zakresie fizycznym i duchowym.
    I ostatnia rzeczą jaka Bóg by sobie wymyślił , jest by ludzie cierpieli.
    Bijąc pokłony cierpieniu….oddają mu w tych rytuałach boską cześć, tym samym…przyzywają to do swojego jestestwa.
    jeżeli bijesz pokłony czemuś ,jeżeli się z czymś utożsamiasz….dostajesz to !

    Od rana zastanawiałam się jak to sformułować ,by mój przekaz był czytelny …zajrzałam do Mukiego ..a tam…moje myśli,przelane przez niego :
    „…Nie wyobrażam sobie jak można świadomie głosić takie tezy ze umieranie w bólach i męczarniach uszlachetnia. dla mnie osobiście to potworność.Jasne ze to nakaz i droga dla innych, bo sami raczej cierpieć szlachetnie nie chcą…”
    http://muki.salon24.pl/561279,szeptem-o-ciazeniu-slowo-jedno-w-widzeniu-zadnym#comment_8789623

Skomentuj

